Кабінет Міністрів підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників податків, які стикаються з блокуванням податкових накладних.

1

Покращуємо умови для роботи бізнесу.

Кабінет Міністрів підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників податків, які стикаються з блокуванням податкових накладних.

Вдячна Прем'єр-міністру Юлії Свириденко та Міністерству фінансів, які підтримали ініціативу податкової.

🔹Що це дасть?

Скорочення кількості суб'єктів господарювання, які стикаються з блокуванням, зрозуміліші та прозоріші правила та менше бюрократії. Щоб бізнес, який працює чесно та наповнює бюджет, не жив з постійним страхом мати заблоковані накладні.

На початку березня команда ДПС запропонувала своє бачення, як зробити цей механізм більш досконалим. Бо блокування податкових накладних та віднесення підприємств до ризикових – серед топ-проблем, про які говорить бізнес.

Отже основні зміни:

🔹Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.

✔️Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Очікуваний результат – кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5%.

✔️Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами кількість зареєстрованих податкових накладних зросте вдвічі.

🔹Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає;

🔹Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

✔️при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових, для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

✔️при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника, така реєстрація буде здійснюватися у точу числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника;

🔹Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку;

🔹Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн., змінено умови в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. Прогнозуємо, що кількість зареєстрованих податкових накладних зросте більше, ніж на 40%.

🔹Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

Також запроваджуються додаткові механізми, щоб уникнути маніпуляцій із фінзвітністю щодо залишкової вартості основних засобів. На чверть скоротимо кількість таких випадків.

На початку року кількість заблокованих накладних становила 0,76% від загальної кількості поданих. На сьогодні цей показник вже знизили вдвічі – до 0,39%. Паралельно з підготовкою змін до постанови № 1165 ДПС створила в кожному регіоні консультаційні центри. Це оперативні та якісні консультації бізнесу про те, як працює СМКОР, як подавати таблиці даних, як виключити компанію з переліку ризикових, як розблокувати податкову накладну.

Фактично, якщо на початку року з блокуванням зіткнувся кожний п'ятий підприємець, тепер – кожний восьмий. І зміни до постанови №1165 будуть сприяти зменшенню цього показника.

Ухвалені зміни з одного боку дозволяють ефективно боротися зі схемами ухилення від податків, а з іншого — створюють більш комфортні умови для чесного бізнесу.

Поділитися: