Інформаційна дошка

Інформаційна дошка

Інформація щодо сплати податку на об'єкти житлової нерухомостіБілгород-Дністровське районне управляння Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області інформує

Інформаційне повідомлення, отримане но системі швидкого оповіщення щодо харчових продуктів та кормів (RASFF) № 2023.2025, стосовно виявлення хлорпірифосу у кукурудзі для приготування попкорну, що експортувалась з Іспанії (виробник: Liven SA, Barcelona) до України (отримувач: ГОВ «Фоззі Коммерц», вул. Гоголівська 1А, 07408).

Довідково. Хлорпірифос - пестицид, який використовують для знищення шкідливих комах і кліщів. Водночас він токсичний для більшості видів тварин і людини, ним можна отруїтися. Потрапляючи в організм, він впливає на нервову, дихальну, ендокринну та імунну системи людини. Зокрема, може уразити зір і шлунок.

Нагадуємо, що в разі виявлення даного товару в обігу відповідно до статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон) оператори ринку зобов’язані вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини, та у строк не більше двох робочих днів письмово інформувати про виявлену невідповідність Білгород- Дністровське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на e-mail: bdnes-udpss@ukr.net


Здорові рослини - це життя планети!

Здорові рослини - природні захисники нашого повітря, продуктів харчування та навколишнього середовища.

Рослини відіграють надзвичайно важливу роль для нашої планети оскільки є автотрофними організмами і живляться за рахунок надзвичайно важливого процесу - фотосинтезу. Під час цього процесу здійснюється утворення кисню. Саме тому рослини є легенями нашої планети. Вони беруть активну участь в процесі грунтоутворення та захисті грунту від вимивання (водна ероція) та вивітрювання (вітрова ерозія).

Рослинність істотно впливає на клімат, формує температурний режим планети; кисень, що виділяють рослини, є джерелом озону, який захищає біосферу від короткохвильових ультрафіолетових променів, що згубно впливають на живі істоти.

Від рослин залежить і наше здоров’я, і здоров’я нашої планети. Рослини становлять 80% їжі, яку ми їмо, і виробляють 98% кисню, яким ми дихаємо.

Шкідники та хвороби рослин спричиняють втрату до 40% світових продовольчих культур та збитки від торгівлі в обороті сільськогосподарської продукції. В результаті чого мільйони людей по всьому світі не мають достатньої кількості продуктів харчування. Серйозної шкоди зазнає сільськогосподарське виробництво як окремих сільських громад так і цілих країн.

Організація Об’єднаних Націй оголосила 12 травня Міжнародним днем здоров’я рослин. Це має на меті підвищити глобальну обізнаність про те, як захист здоров’я рослин може допомогти ліквідувати голод, зменшити бідність, захистити біорізноманіття та стимулювати економічний розвиток.

Зміна клімату та діяльність людини також впливають на здоров'я рослин, змінюючи екосистеми та зменшуючи біорізноманіття, створюються нові ніші для розвитку шкідників. Міжнародні подорожі та торгівля спричиняють появу шкідників і хвороб у місцях, де їх раніше не було.

Забезпечення здоров’я рослин має важливе значення для життя на землі, і кожен з нас має відігравати певну роль.

2020 рік був оголошений Організацією Об’єднаних націй Міжнародним роком здоров’я рослин .

Існує 6 ключових повідомлень в рамках Міжнародного року охорони здоров’я рослин, які ООН хоче донести до світової спільноти:

  1. Збереження здоров’я рослин заради ліквідації голоду і досягнення цілей сталого розвитку. Вся світова їжа на 80% складається з рослин. 20-40% продовольчих сільськогосподарських культур щорічно знищують шкідники та хвороби. Це негативно позначається на основному джерелі доходу сільських громад, веде до втрат врожайності і торгових збитків, а також позбавляє їжі мільйони людей.
  2. Обачність під час перевезення рослин і рослинних продуктів через кордон. В ООН закликають бути обережними під час перевезення через кордон рослин і рослинних продуктів і перевіряти їхню відповідність фітосанітарним вимогам. Також з особливою увагою просять замовляти рослини і рослинну продукцію в інтернеті. Це допоможе стримати поширення шкідників і хвороб рослин.

3.Впровадження і дотримання міжнародних стандартів при торгівлі рослинами і рослинними продуктами. З розвитком торгівлі зростає ризик поширення шкідників і хвороб рослин і нанесення серйозного збитку біорізноманіттю. Щоб торгівля була безпечною, необхідно впроваджувати міжнародні стандарти і норми захисту здоров’я рослин, які зменшують негативний вплив шкідників і пестицидів на здоров’я людини, економіку і навколишнє середовище.

4.Підтримання здоров’я рослин і охорона навколишнього середовища. Через кліматичні зміни та людську діяльність змінюються екосистеми, зокрема, з’являються нові ніші для розмноження шкідників і розвитку хвороб рослин, через які втрачається біорізноманіття. У боротьбі з шкідниками і хворобами фермерам слід впроваджувати, а директивним органам сприяти цьому, екологічно безпечні методи, наприклад, інтегрований захист рослин.

5.Інвестування в розвиток потенціалу щодо захисту здоров’я рослин, дослідження та інформаційно-роз’яснювальну роботу. Урядам, законодавцям і директивним органам слід розширювати можливості організацій із захисту рослин та інших відповідних установ і забезпечувати їх необхідними кадровими і фінансовими ресурсами, а також вкладати більше коштів в дослідження та інформаційно-просвітницьку роботу щодо здоров’я рослин.

6.Вдосконалення систем моніторингу і раннього попередження для захисту рослин і їх здоров’я. Державним органам влади слід приймати рішення на основі ґрунтовної підготовки і надійних даних. Регулярний моніторинг рослин і завчасне отримання інформації про загрози дають змогу застосовувати попереджувальні та адаптаційні заходи, щоб зберегти здоров’я рослин.

Профілактика має вирішальне значення, для уникнення нищівного впливу шкідливих організмів на сільське господарство, засобів до існування та продовольчої безпеки.

До всіх цих заходів залучена Держпродспоживслужба, яка щоденно стоїть на сторожі здоров’я рослин. Завдання, які виконують територіальні органи Держпродспоживслужби, спрямовані на зниження ризику появи шкідливих організмів, усунення негативних наслідків торгівлі та використання засобів захисту рослин, нагляд за виробництвом та реалізацією насіння та садивного матеріалу, який повністю відповідає сортовим, посівним та товарним якостям.


Білгород-Дністровське районне управління

Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області інформує

Ботулізм: про що треба пам’ятати

Причиною ботулізму найчастіше стають продукти домашнього консервування м’яса, риби, рідше овочів. Потенційно небезпечними є усі консервовані продукти, які були погано вимиті, недостатньо термічно оброблені, транспортувались або зберігались неналежним чином. Навіть консерви, у яких все гаразд з терміном придатності, виглядом і смаком, можуть бути зараженими: ботулізм не можна визначити за кольором або смаком, мікроорганізм, який спричиняє хворобу, не псує продукти.

Також ботулізм може виникнути внаслідок споживання в’яленої чи копченої риби та будь-яких виробів з м’яса (ковбаси, шинки тощо). Найчастіше причиною ботулізму стають в’ялені або копчені продукти домашнього приготування, проте реєструються і випадки хвороби після вживання продуктів, вироблених у промислових умовах. Це трапляється у випадку недотримання відповідних вимог виробництва та зберігання продукту.

Клінічно ботулізм проявляється:

- у порушенні зору

- у сильно вираженій сухості у роті

- в афонії (або голос стає тихим)

- у підвищеній стомлюваності, м'язовій слабкості

- у можливих запамороченнях

- у нудоті, блюванні, частих випорожненнях.

Ознаки захворювання виникають через 12-24 годин після вживання недоброякісної їжі, але вони можуть виникнути раніше – через 2-3 години, або значно пізніше – за 4 доби і більше.

Нагадуємо, що для профілактики ботулізму необхідно суворо дотримуватися основних санітарно-гігієнічних правил при обробці, зберіганні та приготуванні продуктів харчування і сировини, а саме:

- для консервування використовувати тільки свіжі доброякісні без ознак псування продукти;

- сировину, особливо гриби, перед консервуванням необхідно ретельно промивати чистою проточною водою для видалення залишків ґрунту;

- швидко й ретельно видаляти кишки при після забійного розчленування туші, чистити рибу негайно після вилову, обов’язково видаляти з неї кишки, для консервування використовувати лише свіжі, доброякісні продукти;

- суворо дотримуватись правил стерилізації банок, кришок та режимів теплової обробки продуктів в домашніх умовах;

- домашні консерви потрібно зберігати в холодильнику, в прохолодному місці і бажано не більше року;

- не їсти консерви при найменшій підозрі на її недоброякісність, не використовувати продукцію з здутих (бомбажних) банок;

- бажано вживати консерви тільки промислового виготовлення, тому що технологія та рецептура їх приготування розроблена з урахуванням профілактики ботулізму та з проведенням відповідного лабораторного контролю;

- не купувати копчену, солону та в’ялену рибу на стихійних ринках, яка була виготовлена в домашніх умовах та без лабораторного контролю;

- купуючи сушену та в’ялену рибу промислового виробництва, навіть в закладах торгівлі, треба звертати увагу на її зовнішній вигляд, умови зберігання, наявність маркування із зазначенням дати виготовлення та терміну придатності;

- при консервуванні м’ясних та рибних продуктів в домашніх умовах необхідно простерилізувати консерви при температурі 115-120°С – не менше 40-60 хв з подальшою їх герметичною упаковкою.

У випадку появи симптомів захворювання слід негайно звернутися до лікаря. Бережіть своє життя!


Білгород-Дністровське районне управління

Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області інформує

Гриби: профілактика отруєнь та перша допомога

Страви з грибів — розповсюджений продукт у раціоні харчування багатьох мешканців. Найчастіше гриби використовують як приправи до страв або ж у консервованому вигляді.

Гриби є доволі специфічним продуктом, що містить значну кількість азотистих речовин, зокрема білків, а також жирів, вуглеводів, деякі вітаміни (В1, РР), мінеральні речовини (зокрема фосфор). Клітковина хітин, що входить до їхнього складу, майже не перетравлюється у шлунково-кишковому тракті, тому гриби вважають «важкою» їжею.

Вживати гриби не рекомендовано вагітним, жінкам, які годують грудьми, та літнім людям. Не варто годувати грибами чи стравами з них дітей до 12 років.

Як не отруїтися грибами

  • Найкраще відмовитися від споживання дикорослих грибів, замінивши їх грибами, вирощеними штучно, котрі підлягають контролю та продаються в торговельній мережі.
  • Не купуйте гриби на стихійних ринках.
  • Уважно оглядайте гриби: звертайте увагу на колір капелюшка, губки, ніжки.
  • Збирайте лише добре знайомі вам гриби. За найменшого сумніву одразу викиньте гриб, не залишайте його поряд з іншими.
  • Не беріть занадто молоді чи старі гриби — їх легко переплутати з отруйними.
  • Не збирайте гриби поблизу трас, промислових підприємств, забруднених територій: гриби вбирають в себе широкий спектр отруйних речовин, зокрема важкі метали.
  • Не збирайте гриби в посушливу погоду: в цей час гриб пересихає, віддавши воду і збільшивши концентрацію токсинів.
  • Не куштуйте сирі гриби.
  • Вдома ще раз ретельно перевірте гриби: всі сумнівні треба викинути.
  • Готуйте гриби протягом першої доби після збирання.
  • Варіть гриби не менше трьох разів, щоразу в свіжій підсоленій воді не менше 30 хв.
  • Зберігайте страви з грибами в холодильнику в емальованому посуді не більше доби.

Кому не можна їсти гриби

Навіть якщо ви впевнені у якості і безпеці грибів, їх не рекомендовано вживати:

  • жінкам у період вагітності і грудного вигодовування;
  • дітям до 12 років;
  • людям літнього віку.

Симптоми отруєння грибами

Ознаки отруєння грибами можуть проявитися як через 30 хв. після споживання, так і протягом кількох днів: нудота, блювота, різкий біль у животі, діарея;запаморочення, підвищення температури тіла, зниження пульсу, задуха, судоми, відтік крові від кінцівок (холодні руки та ноги), марення, поява галюцинацій.

За наявності будь-якого з наведених симптомів негайно викликайте лікаря!

Перша допомога у разі отруєння грибами.

  • терміново телефонуйте до «швидкої» — загальний номер 103;
  • промийте шлунок простою водою;
  • дотримуйтеся постільного режиму;
  • пийте багато рідини (вода, підсолена вода чи прохолодний чай) — це допоможе відновити водно-сольовий баланс та вивести токсини;
  • прийміть сорбенти.

Категорично заборонено вживати алкогольні напої, будь-яку їжу чи молочні та кисломолочні продукти — це може прискорити всмоктування токсинів у організм.

Не займайтеся самолікуванням, це небезпечно для життя!

Залишки грибів або грибних страв слід обов’язково зберегти, адже лабораторне їх дослідження допоможе з’ясувати причину отруєння та призначити правильне лікування.

Бережіть себе та своїх близьких!


Білгород-Дністровське районне управління

Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області інформує

Стихійна торгівля продуктами харчування – загроза епідемічному добробуту населення. У жодній європейській державі не можна побачити вуличних продавців харчовими продуктами на тротуарах чи в інших не облаштованих для цього місцях. Але деякі безвідповідальні громадяни активно торгують харчовими продуктами без належного контролю зі самочинно встановлених точок продажу, утворюючи цілі осередки незаконної торгівлі.

Втім, так продавати харчові продукти – це правопорушення. Наголошуємо, що, відповідно до Кодексу України про адміністративні порушення, торгівля в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під’їздах, скверах та в інших невстановлених місцях заборонена. Питання ми стихійної торгівлі займається поліція.

Купуючи продукти харчування на вулиці, покупець бере відповідальність на себе, при цьому він повинен усвідомлювати всі ризики для здоров’я. Контроль за незаконною торгівлею держава не здійснює, якість і свіжість продуктів на стихійних ринках ніхто не перевіряє.

Єдине законне місце для торгівлі харчовими продуктами, крім магазинів, – це ринок, де здійснюється обов’язковий державний ветеринарно-санітарний контроль за якістю та безпечністю продукції, що реалізується.

Якщо, наприклад, взяти молоко та молочні продукти, то продавці повинні щодня надавати їх на перевірку. І при цьому власник корови повинен мати ветеринарну довідку про стан здоров’я тварини, від якої отримано молоко, і де вказано, чи досліджувалась вона на хвороби, які можуть передаватись людям. Також не можна купувати молоко в пластикових пляшках, які є предметами одноразового використання і не завжди мають відоме походження – іноді їх збирають на смітниках.

Такі вимоги до торгівлі даними продуктами пов’язані з їх небезпечністю для здоров’я у випадку неналежного зберігання цього товару, отримання молока від хворої худоби, купування його у нездорового продавця і т.д..

Стихійна торгівля – потенційна небезпека для споживача. Продукти харчування, які безконтрольно реалізують несумлінні підприємці, приватні особи з рук, не пройшли лабораторний контроль, не мають відповідного маркування, не упаковані належним чином. Отже, їх споживання може спричинити небезпечні гострі кишкові інфекції, харчові отруєння, глистні інвазії. Позиватися ж до суду за шкоду, заподіяну здоров’ю, підстав не буде – відповідача немає. Найефективніший спосіб боротьби зі стихійною торгівлею – не купувати продуктів харчування у невстановлених місцях.

Озирниться та зрозумійте, яку небезпеку Ви створюєте для себе та своїх близьких.


Білгород-Дністровське районне управління

Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області інформує

Профілактика сальмонельозу

В 96-98% випадків інфікування пов'язане зі споживанням забруднених сальмонелами продуктів харчування. Серед них яйця, м’ясо птиці, тварин, риби, фрукти та овочі, а також готові страви, що не підлягають термічній обробці – салати, студні, кондитерська продукція (особливо креми).

Основним джерелом інфекції є сільськогосподарські тварини (велика рогата худоба, свині, качки, гуси, кури), гризуни, а також люди, як хворі на сальмонельоз, так і носії. Особливу небезпеку вони несуть, якщо працюють на харчових підприємствах, у дитячих дошкільних і лікувальних закладах, пологових будинках, оскільки можуть спричинити епідемічні спалахи сальмонельозу.

Будь-які кишкові інфекції мають сезонні коливання, тому в теплу пору року найчастіше спостерігається підвищення захворюваності на сальмонельоз.

Інфікування продуктів харчування відбувається при контакті сирих та готових продуктів, під час їх зберігання та транспортування, при використанні одного кухонного приладдя як для сирих продуктів, так і готових – призначених для вживання.

Найбільшу небезпеку представляють такі продукти і страви, які після приготування не піддаються термічній обробці, і, особливо, якщо вони тривало зберігаються при кімнатній температурі.

Слід пам’ятати, що навіть при інтенсивному розмноженні сальмонел у харчових продуктах, вони не змінюють ні смаку, ні запаху, ні зовнішнього вигляду.

Сальмонельозу властива різноманітність проявів хвороби. При харчовому зараженні розвивається, як правило, сальмонельоз типу харчової токсикоінфекції. Інкубаційний період від кількох годин до 1-2 днів. Гостро та швидко розвиваються явища гастроентериту та гастроентероколіту (біль у животі, блювання, пронос). Підвищується температура тіла, випорожнення прискорюються, вони рідкі, пінисті, дуже неприємного запаху.

Щоб запобігти захворюванню на сальмонельоз, необхідно виконувати певні правила:

- не слід вживати м’ясні та молочні продукти, придбані на стихійних ринках, адже вони продаються без ветеринарно-санітарного контролю;

- м’ясо і птицю необхідно добре проварювати або прожарювати невеликими шматками;

- під час кулінарної обробки продуктів обов’язково слід дотримуватися правил роздільного зберігання сировини та готової продукції, а також використання кухонного інвентарю (ножі, дошки) – окремо для сирого м’яса і готових виробів. Це вкрай важливо для запобігання вторинного зараження сальмонелами виготовлених страв від сирих продуктів;

- всі швидкопсувні продукти потрібно зберігати у холодильнику;

- необхідно дотримуватись правил особистої гігієни, частіше мити руки з милом, особливо, після повернення з вулиці, перед вживанням їжі, після відвідування туалету.

Не порушуйте цих правил! Адже виконати їх легше, ніж потім лікуватися!


Білгород-Дністровська районна державна лікарня ветеринарної медицини інформує, що у відповідності до статті 5 Закону України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.12.2017 №642 «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13.02.2018 за №166\31618(із змінами); від 31.12.2004 №496 «Про запровадження ідентифікації і реєстрації коней», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.04.2005 за № 362\10642(із змінами)» від 01.12.2017 №639 «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 07.02.2018 за №154\31606( із змінами); від 16.01.2018 N2A0 «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації вівець і кіз», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.02.2018 за №155\31607 (із змінами), власники сільськогосподарських тварин повинні реєструвати та ідентифікувати своїх тварин.

За порушення законодавства з ідентифікації та реєстрації тварин передбачена адміністративна відповідальність за статтею 107-2. Кодексу України про адміністративні порушення. Для проведення реєстрації та ідентифікації тварин звертатися до місцевих закладів державної ветеринарної медицини.


Інформаційне повідомлення, отримане по системі швидкого оповіщення щодо харчових продуктів та кормів (RASFF) № 2023.2515, стосовно виявлення афлотоксинів (В1 = 3,9; Tot. = 5,1 / Bl = 59,8; Tot. = 85,1 мкг/кг - ppb) в ядрах волоських горіхів, що експортувались з України через Румунію (вантажовідправник: Transilvania Nuts S.R.L.) до Німеччини (оптовик: Bako Zentrale Nord eG).

Довідково. Афлотоксини можуть викликати сильну алергію, крім того, вони руйнують клітини печінки. Нагадуємо, що в разі виявлення даного товару в обігу відповідно до статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон) оператори ринку зобов’язані вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини, та у строк не більше двох робочих днів письмово інформувати про виявлену невідповідність БілгородДністровське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на e-mail: bdnes-udpss@ukr.net


Рапорт: що варто про нього знати

Рапорт — це вид службового документа ЗСУ, аналог заяви в цивільному документообігу. Юристи системи безоплатної правової допомоги розповідають, що повинен знати про рапорт кожен військовослужбовець.

У яких ситуаціях може подаватися рапорт

  • для проведення службового розслідування та видача довідки про обставини травми
  • направлення для проходження ВЛК
  • направлення на проходження МСЕК
  • виплати додаткової винагороди за час перебування на лікуванні
  • звільнення з військової служби за станом здоров’я, сімейними обставинами
  • речового забезпечення
  • для щорічної відпустки та за сімейними обставинами
  • виплати грошового забезпечення
  • виплати одноразової грошової допомоги
  • встановлення статусу учасника бойових дій тощо

Куди подавати рапорт

Рапорт складається у 2 примірниках і подається:

  • У стройову частину військової частини (тоді слід зафіксувати вхідний номер документа)
  • Або керівництву, яке може його прийняти (потрібно фіксувати на своєму примірнику дату, прізвище особи, яка його прийняла)
  • Або направити поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення та описом вкладення на адресу військової частини

Скільки може розглядатися та вирішуватися

  • Невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня отримання у разі, якщо він не потребує додаткового вивчення
  • Загальний строк — 1 місяць (але може бути продовжений до 45 днів)

Закон України «Про звернення громадян»

Відповідь на рапорт

Відповідь на рапорт має бути письмовою.

Якщо це відмова — з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Статут ЗСУ

Що робити, якщо відповіді немає

Якщо рапорт не розглянули у відповідні терміни, потрібно звертатись до вищого керівництва:

  • Міністерства оборони України
  • Оперативного командування Генерального Штабу ЗСУ
  • Військової служби правопорядку
  • Командування Медичних Сил ЗСУ
  • Державного бюро розслідувань
  • Структурних підрозділів Спеціалізованої військової прокуратури

Якщо бездіяльність, нерозгляд рапорту призводить до порушення прав військовослужбовця — можна звертатися і до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Від правильного спрямування рапорту чи звернення залежить розвиток справи.

Для додаткових консультацій щодо прав військовослужбовців та їх реалізації звертайтеся до системи безоплатної правової допомоги:

  • Телефонуйте до контактного центру системи БПД за номером: 0 800 213 103, дзвінки безкоштовні.
  • Номер для дзвінків з Telegram: https://t.me/+380677213103
  • Напишіть юристу в телеграм (кнопка «Отримати консультацію»): https://t.me/LegalAidUkraineBot
  • Або звертайтеся до бюро правової допомоги: https://bit.ly/bpd_buro


Рука допомоги повертається

З 1 січня наступного року в Україні починає діяти державна програма, яка перетворюватиме малозабезпечених і довготривалих безробітних на підприємців. Механізми цієї програми були успішно апробовані в пілотному проекті «Рука допомоги», який був реалізований Міністерством соціальної політики України за підтримки Світового банку в межах проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» у 2016-2019 роках. Тоді понад 230 довготривалих безробітних у трьох областях отримали безвідсоткову поворотну допомогу від держави на початок власної справи. Більше 90% з них успішно працюють і сьогодні.

Бажаючим вийти зі стану бідності малозабезпеченим і довготривалим безробітним буде запропонована допомога розміром до 15 мінімальних зарплат (на початок 2022 року – 97 500 грн) для оплати рахунків на придбання необхідного для заснування власної справи обладнання і матеріалів. Вагома перевага цього механізму в тому, що допомогу можна повертати за рахунок сплачених у процесі підприємницької діяльності податків і соціальних внесків. Тобто, сума до повернення зменшуватиметься з кожним податковим платежем. Крім того, якщо такий підприємець працевлаштує ще двох осіб за направленням центру зайнятості, повертати допомогу державі буде не потрібно.

Порядок надання допомоги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021 р. «Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей».

Очікується, що нова програма стане дієвим механізмом виводу довготривалих безробітних та інших отримувачів державної допомоги із стану бідності. Вона допоможе їм повернутися до активного соціального життя, а держава замість постійних виплат допомоги малозабезпеченим отримає податки від нових підприємців.

«Це дуже своєчасна програма, – зазначила міністр соціальної політики України Марина Лазебна. – Епідемія коронавірусу загальмувала розвиток економіки, багато людей втратили роботу та тривалий час не можуть її знайти чи підробляють у неофіційному секторі економіки. Нова державна програма запропонує їм чудову можливість реалізувати себе в малому бізнесі».


Актуальні питання призначення субсидій

Нові правила призначення і нарахування субсидій викликають багато запитань у існуючих та потенційних отримувачів. Міністерство соціальної політики України відібрало питання, що найчастіше зустрічаються, і підготувало вичерпні відповіді.

  • Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?
  • Як і раніше, у загальному випадку, для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.
  • Для отриманнябланків і подання документі вобов’язково особисто приходити до управління соціального захисту?
  • Ні. Міністерство соціальної політики України вже довело до відома структурних підрозділів з питань соціального захисту і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів: заяви про призначення та надання житлової субсидії й декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії. Отримати їх можна безкоштовно і надаються вони у разі звернення громадянина безпосередньо до органу надання субсидій. Але їх також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики (у цьому людям похилого віку можуть допомогти діти, онуки, знайомі). І тоді нікуди не треба ходити.

Заповнивши ці форми, можна відправити їх поштою на адресу місцевого управління соціального захисту населення (адреси управлінь вказані на сайтах регіональних органів виконавчої влади, а також на сайті Міністерства соціальної політики).

Також документи можна подати:

  • уповноваженій посадовій особі виконкому місцевої ради територіальної громади;
  • у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.

Вони протягом трьох робочих днів передадуть заповнені документи структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Можна також заповнити бланки в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою.

  • Більшість отримувачів субсидій – пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?
  • Пенсіонерам у заповненні та надісланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Люди поступово адаптуються до технічних новацій. І кількість звернень в електронній формі постійно зростає.
  • Як діяти мешканцям громад, які були укрупнені шляхом об’єднання?
  • З питаннями оформлення субсидій громадяни можуть звертатися до:
  • старост,
  • виконкому територіальної громади,
  • структурного підрозділу з питань соціального захисту громади,
  • Центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади,
  • органу соціального захисту держадміністрації району.
  • До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?
  • Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.
  • Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?

Ні. Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі;
  • була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.
  • Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?
  • Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто, до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.
  • Як довгодоведетьсячекатипризначеннясубсидії?
  • Вже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.
  • Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?
  • Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи складає майже 49 кв. м., і 13,65 — на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб — близько 75 кв. У минулий опалювальний період в Україні було близько 450 тис. домогосподарств, які одержували субсидію на понаднормову площу. Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку — якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.

У наданні субсидії відмовлять, якщо:

  • площа квартири перевищує 130 кв. м,
  • площа будинку понад 230 кв. м.

При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.

  • Чи існують винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?
  • Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).
  • Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?
  • Працездатні особи, котрі більше 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», дається 30 днів.

Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.

  • Чиможутьпретендувати на житловісубсидіївласникиіндивідуальнихтранспортнихзасобів?
  • Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи більше автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.
  • Які зміни в нарахуванні субсидій чекають власників розділених особових рахунків?
  • Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи більше, які сплачують комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.
  • Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права насубсидію?
  • Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 56 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.
  • Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?
  • Ні.
  • Які категорії населення втратять право на субсидії?
  • Право на субсидії втратять ті, хто:
  • здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
  • має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
  • здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
  • декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
  • має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
  • не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
  • має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
  • має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
  • не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.
  • Які найпоширеніші способи зловживань при оформленні державних субсидій було виявлено при верифікації?
  • У минулий опалювальний період житлові субсидії отримували трохи більше 3 млн домогосподарств. Кількість тих, хто декларував недостовірну інформацію, склала близько 2-3%. Найтиповіші зловживання пов’язані з поданням недостовірних даних про склад домогосподарства або приховування інформації про його зміну та здійснення дороговартісних покупок на суму понад 50 тисяч гривень одномоментно (транспортних засобів та іншого майна) чи одномоментне придбання валюти у великих розмірах після оформлення субсидії. Дехто робить внески до статутних капіталів, великі благодійні внески на розвиток підприємств, купує корпоративні права чи акції й при цьому позиціонує себе як безробітного чи такого, що живе на мінімальну зарплату. Верифікація, яка проводилася протягом двох останніх років, засвідчила, зокрема, що 830 отримувачів субсидій купили сумарно валюти майже на 140 мільйонів гривень. Однак говорити про масовість таких зловживань і що це не дасть більшості оформити житлову субсидію, недоречно. Дійсно вразливим верствам населення, для яких сплата комунальних послуг у повному обсязі є непосильною, хвилюватися не треба.
  • З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?
  • Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк». Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи закінчення опалювального сезону.

Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року. Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.

Законом збільшено адміністративні штрафи за:

  • завідомо неправдивий виклик спеціальних служб — штраф від 850 до 3400 грн (було від 51–119 грн).
  • невиконання приписів, розпоряджень чи постанов ДСНСштраф на посадових осіб та ФОП від 1700–3400 грн, а вчинене повторно протягом року — від 3400 до 5100 грн (було попередження або накладення штрафу на громадян від 8,5 до 119 грн і на посадових осіб — від 34 до 170 грн).

Також внесено зміни до статті 270 Кримінального кодексу, якими запроваджується кримінальна відповідальність за порушення вимог техногенної та пожежної безпеки, якщо це спричинило виникнення пожежі або аварії, якою заподіяно шкоду здоров’ю людей або майнову шкоду у великому розмірі — штраф від 17 000 до 68 340 грн або виправними роботами на строк до 2 років, або обмеженням волі на строк до 3 років, або позбавленням волі на той самий строк. Те саме діяння, якщо воно спричинило загибель людей, майнову шкоду в особливо великому розмірі або інші тяжкі наслідки, — карається позбавленням волі на строк від 3 до 8 років.


З метою реалізації функцій електронної демократії, забезпечення доступу громадян та бізнесу до отримання публічних послуг онлайн, переходу до електронного документообігу Міністерство цифрової трансформації України запустило освітній серіал про електронний підпис, який доступний до перегляду на платформі «Дія. Цифрова освіта» за посиланням:

https://osvita.diia.gov.ua


Інформація щодо своєчасної виплати заробітної плати

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен мас право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. При цьому гарантується, також, право на належні, безпечні і здорові умови праці та на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Кодексом законів про працю України дається визначення поняття заробітної плати, як винагороди, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір такої винагороди не може бути меншим за мінімальну заробітну плату, яка встановлюється і переглядається відповідно до статей 9 і 10 Закону України «Про оплату праці». Заробітна плата повинна виплачуватися не рідше двох разів на місяць. Слід зауважити, що виплата заробітної плати мінімум двічі на місяць є обов’язком роботодавця, який він повинен виконувати незалежно від згоди працівника отримувати заробітну плату один раз на місяць, адже згідно зі статтею 97 Кодексу законів про працю власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не мають права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, установлені законодавством.

В роботодавця є право виплачувати зарплату і більше двох разів (наприклад, один раз на тиждень або кожні 10 днів тощо), але в той же час він не мас права порушувати державні соціальні гарантії з виплати заробітної плати.

Таким чином, навіть за наявності заяв працівників з проханням виплачувати заробітну плату один раз на місяць, виплата зарплати в такий спосіб є порушенням трудового законодавства. Адже, в цьому випадку вимогу про виплату не рідше 2 разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, буде порушено.

Невиплата заробітної плати у зв’язку з відсутністю грошових коштів на банківському рахунку підприємства або фізичної особи — підприємця також не звільняє посадових осіб підприємства або підприємця від відповідальності за порушення вимог ст. 115 Кодексом законів про працю та ст. 24 Закону України «Про оплату праці».

Станом на 1.03.2021 року офіційних даних про наявність заборгованості роботодавців щодо виплати заробітної плати працівникам на території Саратської селищної територіальної громади немає.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території села Світлодолинське

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «СВІТЛОДОЛИНСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території села Світлодолинське, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території села Новоселівка

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «НОВОСЕЛІВСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території села Новоселівка, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території села Введенка, села Мирнопілля, села Нова Плахтіївка, села Кам’янка, села Нова Іванівка.

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «ВВЕДЕНСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території села Введенка, села Мирнопілля, села Нова Плахтіївка, села Кам’янка, села Нова Іванівка, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території села Михайлівка

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «МИХАЙЛІВСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території села Михайлівка, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території села Зоря

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «ЗОРЯНСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території села Зоря, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності на території селища Сарата

Відповідно до пункту 5 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 червня 2018 року № 130 Комунальне Підприємство «САРАТСЬКИЙ СІЛЬКОМУНГОСП» інформує споживачів, що мешкають на території селища Сарата, про намір зміни тарифів з обґрунтуванням такої необхідності.


Фінансове управління Саратської селищної ради інформує

Шановні мешканці

Саратської територіальної громади.

Відповідно до Закону України від 09.11.2017 року «Про житлово-комунальні послуги», Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 року № 130., керуючись новими вимогами щодо формування тарифів, враховуючи істотні зміни основних складових тарифів, а саме: збільшення мінімальної заробітної плати, вартості електричної енергії, паливо – мастильних та інших матеріальних ресурсів виникла потреба у перегляді тарифів та доведення їх до рівня економічно обґрунтованих.

На сьогоднішній день діючі тарифи на централізоване водопостачання, водовідведення, вивезення побутових відходів є збитковими, що в свою чергу, негативно відображається на діяльності комунальних підприємств громади.

Діючі тарифи на комунальні послуги затверджені:

  • на водопостачання та водовідведення

КП «Саратакомунсервіс»

рішенням Виконавчого комітету Саратської селищної ради від 24 квітня 2017 року № 32 та введенні в дію з 15 травня 2017 року;

КП «Михайлівський сількомунгосп»

рішенням сесії Михайлівської сільської ради від 28 лютого 2019 року №5-УІІ та введенні в дію з дати прийняття;

КП «Зорянський сількомунгосп»

рішенням Виконавчого комітету Зорянської сільської ради від 01 червня 2017 року № 12 та введенні в дію з дати прийняття;

КП «Введенський сількомунгосп»

рішенням сесії Введенської сільської ради від 22 грудня 2018 року № 169-УІІ та введенні в дію з дати прийняття;

КП «Новоселівський сількомунгосп-2011»

рішенням сесії Новоелівської сільської ради від 12лютого 2017 року № 2-УІІ та введенні в дію з дати прийняття;

КП «Світлодолинський сількомунгосп»

рішенням сесії Світлодолинської сільської ради від 04 січня 2013 року № 71-УІ та введенні в дію з 01 лютого 2013року;

  • на вивезення твердих побутових відходів

КП «Саратакомунсервіс»

рішенням Виконавчого комітету Саратської селищної ради від 24 квітня 2017 року № 32 та введенні в дію з 17 жовтня 2017 року;

З часу формування діючого тарифу відбулося зростання основних складових в складі централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, надання послуг з поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів), зокрема:

— витрати на електроенергію в порівнянні з 2017 роком зросли на 62,5% (у 2017 році 1кВт електроенергії 1,76 грн. без ПДВ, у 2018 році 1кВт електроенергії 2,05 грн. без ПДВ, у 2019 році 1 кВт електроенергії 2,37 грн. без ПДВ, у 2020 році 1 кВт електроенергії 2,49 грн. без ПДВ, у 2021 році 1 кВт електроенергії 2,86 грн. без ПДВ,);

— витрати на паливно- мастильні матеріали на 6% (зростання цін на паливно-мастильні матеріали в т.ч. бензин з 21,32 грн на 22,92 грн без ПДВ — на 7,5%, дизельне паливо з 20,75 грн.21,67 грн. без ПДВ на 4,4 %);

— матеріали 99% (ріст цін);

— витрати на податки та збори 92%, збільшились податкові зобов’язання у відповідності до Податкового кодексу України, це податок на рентну плату за користування надрами(ріст на 84% ), рентну плату за спеціальне використання води (ріст в 4,7 рази), екологічний податок зріс на 13%.

Відповідно зміна тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення, вивезення побутових відходів до економічно обґрунтованого рівня є необхідним заходом для належного функціонування підприємств, зокрема, для здійснення розрахунків за електроенергію, оплати податків та забезпечення споживачів якісними послугами та питною водою.

Враховуючи вищевикладене, комунальні підприємства громади, які надають житлово-комунальні послуги провели нові розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг та звернулись до Виконавчого комітету Саратської селищної ради з проханням розглянути можливість підняття тарифів з централізованого водопостачання, водовідведення та вивезення побутових відходів.

Виконавчим комітетом Саратської селищної ради на черговому засідання буде розглянуто розрахунки комунальних підприємств громади та можливість щодо зменшення економічно обґрунтованих тарифів для населення, шляхом надання підтримки підприємствам по різниці в цінах та тарифах.

Голова виконавчого

комітету В.Д.Райчева


Ознайомтесь зі зверненням до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, народного депутата Верховної Ради України Кіссе А.І. щодо недопущення підвищення тарифів на електроенергію.


Поділитися: